Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

Adresse:
Bare Mobil - Islandfield AS
Vågliveien 12 A
1914 Ytre Enebakk

E-post: 
support@bamo.no

Telefon: 
21 42 24 00

Organisasjonsnummer: 
993081604MVA

Kontaktskjema

Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. I stedet for å ringe kan du sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da enten kontakte deg per telefon eller sende deg svar per mail.



KUNDEINFORMASJON

Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Alle opplysninger som kreves for å oppfylle regnskapsplikt og annen offentlig informasjonsplikt blir lagret. 


 

SIKKER BETALING

Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller via betalingsløsningen Klarna faktura eller Klarna delbetaling. Ved Klarna faktura og Klarna delbetaling betaler du først etter at du har fått varene. Les mer om betaling via Klarna her. Klarnas brukervilkår finner du her.


Hvem kan handle på nett?

For å kunne handle på nett hos oss må du være minimum 15 år. Er du under 15 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.

Trygt kjøp

Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. 

Moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp.

Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.


LEVERINGSBETINGELSER

Levering har skjedd når kjøperen, eller noen han eller han selv har gitt i oppdrag å ta imot eller transportere varen,
har blitt kjent med at varen er stilt til deres rådighet på leveringsstedet.
Hvis selger har en avtale med en transportør om frakt av varen til kjøperen, skjer levering ikke ved overgivelse til transportøren,
men først ved over- givelse til kjøper.
Levering har skjedd når kontroll over varen har gått over på kjøperen, eller transportør som kjøperen selv har inngått avtale med.
Levering har skjedd dersom varen er lagt i kjøperens postkasse eller hvis den etter avtale med kjøperen eksempelvis har blitt avlevert på arbeidsplassen,
hos naboen, eller i kjøperens garasje.
Levering er derimot ikke skjedd, når varen er av- levert på posthuset, eller i en forretning. Levering skjer først når kjøperen har hentet varen.

Ved sendekjøp går risikoen for varen over på kjøper når han har fått varene levert, som beskrevet over.
Dersom forbrukeren har bedt en tredjeperson om å motta eller hente varene på hans vegne, går risikoen over når denne personen har fått varene i sin besittelse.
Dersom varen forsvinner eller blir skadet før den fysiske besittelsen er overtatt, bærer altså selger risikoen for dette. Blir varen borte eller skadet etter fysisk overtakelse, bærer kjøperen risikoen for det.

Dersom det har forekommet feil informasjon av vesentlig størrelse fra bamo.no i annonser o.l. og/eller i generelle presentasjoner i, nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan bamo.no slette eller avvise ordre. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Eventuelle prisendringer som skjer fra bestilling til utsending, får ikke tilbakevirkende kraft.

Leveringstid

En forsendelse sendes innen 7 dager. (virkedager)
Normalt 2-4 virkedager.

Frakt og gebyr

Alle våre forsendelser går med Bring. 
Vi har fri frakt på alle bestillinger i Norge. (Ikke inkludert Svalbard og Jan Mayen)
Handlekurver under 10.000 ink mva går som pakke i postkasse; men har valget å oppgradere til servicepakke til hentested om ønskelig.
Handlekurver over   10.000 ink mvs går som servicepakke.

Dersom pakker kommer i retur på grunn av feil eller mangler i adressen; slik at posten ikke får levert,
må kunden dekke kostnaden for retur og for utsending nummer to for å få sendt varen til korrekt adresse.
Om kunden ikke ønsker varen sendt på nytt til en korrekt adresse, vil vår frakt og ekstra kostnad for retur bli trukket fra en eventuell kreditering.

 

Uavhentede pakker

Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.

Når du har bestilt varen til deg får du først en hentemelding fra Bring. Om du da ikke henter varen får du en purring. Henter du fortsatt ikke varen etter purring fakturer vi deg  til dekning av våre kostnader til porto, oppkravsgebyr, returporto og merarbeid. Minimum 575,- pr uavhentet pakke/ordre
beløpet motregnes mot evt kreditering av ordren.

Retur av varer - Angrerett

Med unntak av spesialbestilte varer har du 14 dagers angrefrist på varer kjøpt i vår nettbutikk. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Har du mottatt feil vare eller varer med feil sender vi deg nytt uten kostnader for deg. Angrerettskjema sendes til support@bamo.no uansett årsak eller om pakken/varen ennå ikke er kommet frem til deg ved avbestilling. disse benyttes som dokumentasjon på avbestillingen.

Husk at du bør benytte pakke med sporing ved retur da det er du som må bevise at returen er ankommet oss ved tvistetilfeller. Pakke direkte i postkasse uten sporing frarådes.  

Varer som er spesialbestilt tas ikke i retur. Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.
Intimprodukter som ørepropper som er tatt i bruk, er unntatt fra angrerett.

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at Selger har mottatt angremeldingen og en evt vare er ankommet vårt lager ved retur av varen.
Varene blir kontrollert ved retur og skal være i samme tilstand som ved utsendelse ref:; angreretten. 

Klagefrister

1. Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail eller på telefon. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 uke etter levering.

Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

2. Feil under garantitiden

Produsentene garanterer at varene du har bestilt er fri for produksjonsfeil i to år, eller i løpet av garantiperioden for produktet (fra levering).  Oppstår det feil ved ditt produkt i løpet av garantiperioden  ta kontakt på mail eller på telefon. Kundeservice vil gi deg informasjon om hvordan du skal gå videre med din reklamasjon.

3. Reklamasjon

Vi følger Norsk kjøpslov.
Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!

Meny

Innstillinger